Translate תרגום

Talmudic Poem

על-פי "אוי לי מבית ביתוס" מאת אבא שאול בן בטנית משום אבא יוסף בן חנין

פסחים נ"ז.


אוי לי ממפא"י

אוי לי ממנהיגיהם,

אוי לי מהליכוד

אוי לי מרעיונותיהם,

אוי לי מהמפלגות הדתיות

אוי לי מרבניהן,

אוי לי מהמפלגות הקיצוניות

אוי לי מהן -

שהם הפוליטיקאים,

ובניהם העסקנים,

וחתניהם המאכרים,

ועבדיהן באין

וחובטים עלינו במקלות.



Rabbi Gamliel is quoted in Pirekey Avoth (the Chapters of the Fathers) from about 2,000 years ago: "Be careful of those in authority, for they will let a person near to them only for their own purposes; they act like friends when it is to their advantage, and will not stand by someone in their hour of need" (some things never change).

הוו זהירין ברשות--שאין מקרבין לו לאדם, אלא לצורך עצמן: נראין כאוהבין בשעת הנאתן, ואין עומדין לו לאדם בשעת דוחקו

No comments: